Kan ik mijn vakantiehuis aanmelden bij Micazu?
Wat zijn de kosten voor het verhuren via Micazu?
Kan ik mijn Micazu kalender koppelen aan de kalender van een andere website?
Als je via verschillende websites verhuurt, dan herken je wellicht het probleem dat je meerdere boekingskalenders moet bijhouden. Het is mogelijk om je Micazu boekingskalender te synchroniseren met externe kalenders door middel van een kalenderkoppeling.
Met behulp van de kalenderkoppeling kun je externe kalenders van bijvoorbeeld HomeAway of Airbnb importeren. Ook kun je jouw Micazu boekingskalender exporteren naar andere websites. Zo wordt het bijhouden van de verschillende kalenders een stuk eenvoudiger!
Micazu maakt gebruik van een iCal koppeling. Je kunt alleen de kalender synchroniseren met een kalender van een andere website als die ook het iCalender-format ondersteunt. Je kunt bij de andere websites of kalendermanagers navragen of zij hiermee werken.
Ik wil mijn huis verkopen, kan dat ook bij jullie?
Ja, dat kan! Klik hier voor meer informatie: www.micazu.nl/vakantiehuis/verkopen/
Wat is het Online betaalplatform (OPP)?
Alle betalingen worden verwerkt via de stichting van Online Payment Platform, Online Payments Foundation (OPF). OPF verzorgt de veilige en betrouwbare afhandeling van betalingen. Zij doen dit ook voor o.a. Marktplaats, ANWB en PostNL.
Hoe wordt de betaling tussen huurder en verhuurder geregeld?
Hoe verlopen de betalingen tussen verhuurder en Micazu?
De verrekening van de 10% commissie aan Micazu vindt plaats op de aankomstdatum van de huurder, het moment dat je de restbetaling ontvangt (minus de commissie).
Welke betaalmogelijkheden worden aangeboden?
Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:
Ik wil korting kunnen geven, hoe werkt dat met het betaalsysteem en de commissie?
Je kunt de prijs van een reservering altijd aanpassen tot het moment dat de huurder de restbetaling heeft voldaan. Omhoog, omdat de huurder bijvoorbeeld aangeeft toch iemand extra te willen meenemen, maar ook omlaag, omdat je terugkerende huurders bijvoorbeeld korting wilt geven. Een boeking van 1000,- geaccepteerd, maar besloten er toch 700,- van te maken? Dan betaal je commissie over 700,-.
Wie zit er achter Micazu?
Hoe het begon
In 2010 merkten wij dat het niet mogelijk was om zelf online direct een vakantiehuis te huren van een andere Nederlander, zonder tussenkomst van een traditionele vakantiehuisaanbieder. Wij hebben toen besloten om een online platform te ontwikkelen voor Nederlandse verhuurders die wij in contact brengen met Nederlandse huurders.
De naam Micazu komt van de Spaanse uitdrukking ‘Mi casa es su casa’ oftewel ‘mijn huis is jouw huis’. Deze uitdrukking past natuurlijk heel goed bij het concept van Micazu: je stelt zelf jouw huis ter beschikking aan andere mensen.
Team Micazu
Wij zijn een verhuurplatform met enthousiaste professionals. Onze verhuurders en huurders omschrijven ons als eerlijk, transparant, professioneel en ambitieus. We zien onszelf als echte teamspelers die het beste in elkaar naar boven halen. Een team dat bovendien al jarenlang met veel plezier samenwerkt, met elkaar én met de verhuurders en huurders.
Wat doet Micazu?
Micazu.nl is al sinds 2010 een succesvol online platform waarop eigenaren zelf hun eigen vakantiehuis verhuren in meer dan 60 landen wereldwijd. De huurders boeken het vakantiehuis direct bij de eigenaar. Daardoor weten beiden precies waar ze aan toe zijn. Omdat er rechtstreeks bij de verhuurder geboekt wordt, is dat vaak een stuk voordeliger. Micazu werkt met een commissiemodel waarbij geen boekingskosten in rekening worden gebracht bij de huurder en de betaling afgerond dient te worden op het betaalplatform.
Hoeveel bezoekers komen er op de website van Micazu?
Wekelijks ontvangt Micazu meer dan 90.000 bezoekers. Dat zijn bijna 5 miljoen bezoekers per jaar!
Hoe word ik als verhuurder geïnformeerd over nieuwe ontwikkelingen?
Welke voorwaarden gelden er?
Anders dan de algemene voorwaarden waarmee je akkoord dient te gaan, zijn er geen voorwaarden waar jij je volgens Micazu aan moet houden. Je bent baas in eigen huis en hebt eigen regie over hoe je verhuurt. Dit betekent dat jij zelf je advertentie beheert, je tarieven bepaalt (en invoert), je kalender bijhoudt, boekingen accepteert/aanpast/annuleert en communiceert met je huurders.
We adviseren je wel met klem om altijd met een huurovereenkomst te werken, die je na acceptatie van de boeking naar je huurder toestuurt. Ook adviseren we je met klem om een duidelijk annuleringsbeleid uit te werken en in je advertentie en/of je huurcontract te communiceren.
Wat zijn de gevolgen van het weigeren of annuleren van boekingsaanvragen?
Hoe kan een huurder contact met mij opnemen?
Wat gebeurt er als de huurder annuleert?
Hoe werken de reviews?
Bij Micazu ontvangen huurders die via de Micazu kalender geboekt hebben bij thuiskomst van de vakantie automatisch een e-mail met een uitnodiging om het vakantiehuis te beoordelen. Als de huurder een review schrijft, wordt deze automatisch na 14 dagen in de Micazu advertentie geplaatst. We houden 14 dagen aan, omdat we de verhuurders even de tijd willen geven om een reactie te schrijven op een review. We adviseren aan onze verhuurders om op elke review te reageren, zowel de goede als de minder goede reviews. In je beheeromgeving kun je, binnen de termijn van 14 dagen, zelf een review al eerder actief maken. Deze wordt dan meteen in je advertentie getoond.
Wat kun je zien in de statistieken van jouw vakantiehuis?
In de beheeromgeving van jouw vakantiehuis vind je een overzicht van al je boekingsaanvragen, boekingen, ontvangen berichten, het aantal bezoekers op: je advertentie, land, streek of plaats per dag maand of jaar en tot slot hoe vaak jouw vakantiehuis als ‘favoriet’ is opgeslagen.
Hoe maak ik een advertentie aan?
Je kunt je aanmelden door een account aan te maken op: www.micazu.nl/verhuren
Het aanmaken van een account is geheel vrijblijvend. We vragen je om je e-mailadres en een wachtwoord voor je account te creëren. Vervolgens kun je jouw advertentie vorm gaan geven.
Kan ik nog opzeggen nadat ik mij heb aangemeld?
Je kunt op elk moment je aanmelding stopzetten door een e-mail te sturen naar [email protected]. Houd er rekening mee dat lopende boekingen door blijven lopen op het platform. Ook wanneer je opzegging is verwerkt en je advertentie offline staat heb je nog toegang tot je account.
Welke stappen moet ik doorlopen om mijn advertentie te maken?
Wanneer wordt mijn advertentie live gezet?
Welke promotiemogelijkheden zijn er?
Je kunt ervoor kiezen om jouw vakantiehuis extra onder de aandacht brengen met de Micazu promotiemiddelen, je kiest zelf op welke Micazu site je de promotie wilt hebben (.nl of .de of .com etc.). Bij elke promotie staat vermeld of het per direct beschikbaar is of vanaf een bepaalde datum, wat de looptijd is en wat de kosten zijn van de promotie. Je kunt kiezen uit de volgende promoties:
Nadat je een boekingsaanvraag hebt geaccepteerd, is de bemoeienis van Micazu ten einde. Het is de bedoeling dat je, na het accepteren van de boeking, zelf contact opneemt met de huurder om verder de zaken (zoals een eventueel huurcontract, afspraken over de sleuteloverdracht etc.) rondom de boeking te regelen.
Wij adviseren om altijd met een huurcontract te werken.